Thursday, September 6, 2012

De Hulp Consumens.

Het bericht dat de Politie de hulp van het publiek, de Consumens,
inroept komt niet als een verassing. We hadden al het SMS-Alert bij
vermissing en verdwijning van met name kinderen.
Goed initiatief en vooral logisch.
Dat de Consumens langzamerhand wordt ingeschakeld om allerlei problemen op te lossen is een gevolg van de Sociale Media
Maatschappij.
Merken en communicatieprofs kunnen hier nog een voorbeeld aan
nemen.
Waarom van alles maar bedenken zonder daar degene bij in te
schakelen voor wie de boodschap bedoeld is.
Natuurlijk zie je steeds meer wedstrijden met name op Facebook
waarbij het Merk een poging doet om de Consumens bij het Merk
te betrekken..
De Hema is al jaren een lichtend voorbeeld hoe je je Merk positief
kunt laden door Consumensen in te schakelen.
Niks mis mee, sterker nog, ik kan de voorspelling doen dat dat in de
toekomst heel vaak gaat gebeuren.
Zo zal de rol van het communicatiebureau steeds meer gaan
veranderen.
Het accent komt te liggen bij de Consumens en niet bij het Merk.
Wie de Consumens heeft, heeft het centrum van de
communicatiemacht. Kijk naar de Googles van deze bol.
De macht ligt bij de Consumens en dat kan niet vaak genoeg
gezegd worden.
Laten we met z’n allen blij zijn met een Consumens die een rol
opeist in deze turbulente wereld, een helpende gedachte wil
ontwikkelen en zich wil verbinden met Merken waar hij en zij
werkelijk wat aan hebben. 

Joop de Boers

No comments: