Het
grote scheiden is al een tijdje geleden ingezet maar wordt steeds zichtbaarder.
Communicatieprofs hebben er een steeds grotere kluif aan.
Het
begon met off en online een grotere tweedeling was er in de afgelopen honderd
jaar niet voor gekomen. Maar de scheiding der geesten zet zich voort. Het is
Apple of niet Apple. Het is TV of
computer. Is het TV en tweede scherm. Is het iPad of laptop. Is het
Mobile of iPad? Drinken we Slobberkoffie of Espresso. Zijn het internetters of
internieters? Electrisch of benzine? Gamen we of spelen we Mens erger je niet.
Stoommaaltijden of lekker Koken?
Of
is het soms afwisselend allebei. Zijn we single of zijn we samen?
Lezen
we een Boek of zijn we op Facebook.
We
zijn gespleten dat is één ding wat zeker is. De grote vraag is waar, wanneer en
hoe? Het internet lost dit maar voor een deel op. De profs worden overgoten met
cijfers en ze doen hetzelfde met hun collega’s maar niemand heeft nog de echte
waarheid. De machtige cijferaars op deze bol zoals Google, Facebook en nog een
paar anderen weten veel over de Consumens. Maar weten ze alles? Ja
waarschijnlijk bijna alles maar . . toch
is die Consumens ongrijpbaar. Zijn gedrag zegt veel maar de omstandigheden
kunnen dat razendsnel veranderen. Dat betekent dat harde feiten zachte waarden
worden en het gevoel van de Consumens nog overblijft. Gelukkig begrijpen steeds
meer Merken dat de Consuemns niet bestaat uit cijfers maar dat het mensen zijn
van vlees en bloed, en . . . gevoel.
Joop
de Boers
HeD
DenkTank
No comments:
Post a Comment