Thursday, June 21, 2012

Social Media en Creativiteit

Social Media is in, een trend dus. Ik kijk wat dat betreft graag naar de USA waar men al langer ervaring heeft met geavanceerde vormen van Social Media bedrijven.
Ieder morgen om 07.00 uur bezoek in de relevante bloggers over Social Media. Bovenal acteer ik vanuit mijn stokpaardje dat ik al langer berijdt en dat is de Consumens. Ik vind dat de Consumens leading is in het aansturen van behoefte en Merk. Dat besef is de laatste jaren gelukkig gegroeid hoewel ik jaren belaagd ben door lieden die het tegendeel vonden. Niet erg, maar gewoon erg leerzaam. Ik blijf bij mijn standpunt gesterkt door de praktijk.
In de hele discussie over de Social Media mis ik een belangrijk element en dat is creativiteit. Iedereen heeft het over het in zijn waarde laten van de Consument, sorry, Consumens en iedereen heeft het over story telling en content is King maar niemand heeft het over onderscheidend vermogen en creativiteit.
Het is nog steeds zo dat in wat voor medium ook je de Consumens met een onderscheidende boodschap moet benaderen. We verzanden anders ook hier in de grote massa van boodschappen met een niet onderscheidende ziel.
Gelukkig zijn er aantal (grote) Merken die hun creatieve potentie ook aanwenden in de Social Media. En zo hoort het ook. Na Content is King denk ik dat Creativiteit nog steeds King is.

Joop de Boers
Vision Director
HeD DenkTank Creatief Communicatie Concept

No comments: